Administrowanie i zarządzanie nieruchomościami w Łodzi
Zapewniamy kompleksową obsługę różnego rodzaju nieruchomości na terenie miasta Łodzi. Nasze wieloletnie doświadczenie w branży, wykwalifikowana kadra oraz duża wiedza i liczni partnerzy pozwalają nam na świadczenie najwyższej jakości usług. Nasza oferta kierowana jest zarówno do wspólnot mieszkaniowych, jak i do klientów indywidualnych.
Obsługa administracyjna nieruchomości
- Prowadzenie i przechowywanie niezbędnej dokumentacji wspólnoty mieszkaniowej - administracyjnej, finansowej, technicznej, a w ograniczonym zakresie także lokali poszczególnych właścicieli.
- Prowadzenie ewidencji właścicieli lokali, ewidencja udziałów.
- Załatwianie formalności oraz płatności za dostawy na rzecz nieruchomości wspólnej energii elektrycznej, ciepła, gazu, wody i odprowadzenia ścieków oraz związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi.
- Zapewnienie ubezpieczenia nieruchomości w zakresie przewidzianym prawem, również w zakresie ubezpieczenia OC Zarządu wspólnoty z wybranym przez zleceniodawcę ubezpieczycielem.
- Opłacanie podatków i innych opłat publiczo-prawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba, że pokrywane są bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali.
- Dbanie o utrzymanie w należytym stanie sanitarnym pomieszczeń i urządzeń służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia, o ile wchodzi w skład nieruchomości wspólnej.
- Wydawanie właścicielom lokali zaświadczeń dotyczących dodatków mieszkaniowych lub świadczeń z pomocy społecznej.
- Prowadzenie stałej korespondencji z właścicielami lokali oraz utrzymywanie z Zarządem stałego kontaktu telefonicznego i elektroniczną pocztą e-mail.
- Wyszukiwanie firm świadczących usługi - negocjowanie cen i warunków umów.
- Nadzór nad prowadzeniem bieżącej konserwacji obiektu.
- Wyszukiwanie wykonawców przeprowadzających remonty i modernizacje w budynku - negocjacje z wykonawcami, analiza i zatwierdzanie kosztorysów.
- Zawieranie i rozwiązywanie umów najmu, dzierżawy i użyczenia lokali mieszkalnych i użytkowych oraz garaży, umów o reklamę oraz umów dzierżawy i użyczenia gruntów.
- Archiwizacja dokumentacji nieruchomości.
Obsługa prawna - reprezentacja wspólnoty i właścicieli
- Reprezentowanie właścicieli i wspólnot mieszkaniowych, w zakresie ich obowiązków i uprawnień, przed wszelkimi organami władzy państwowej i samorządowej, przed wszelkimi osobami fizycznymi i prawnymi, przed notariuszami, sądami i innymi osobami nie posiadającymi osobowości prawnej na podstawie stosownych pełnomocnictw.
- Reprezentacja wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.
- Przygotowanie niezbędnej dokumentacji wspólnoty, m.in. projektów uchwał, regulaminów, itp. Na zlecenie Zarządu wykonywanie wszelkich czynności związanych z przeprowadzeniem głosowań nad uchwałami wspólnoty.
- Przygotowanie i organizacja zebrań ogółu właścicieli.
- Realizowanie uchwał wspólnoty mieszkaniowej dotyczące gospodarowania nieruchomością wspólną pod warunkiem zgromadzenia na rachunku bankowym wspólnoty środków pozwalających na wykonanie tych zadań.
- Podejmowanie wszelkich innych czynności w ramach zwykłego zarządu, które mają na celu opiekę, utrzymanie i ochronę nieruchomości.
Obsługa finansowo - księgowa
- Prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
- Dokonywanie rozliczeń nieruchomości poprzez odrębny rachunek bankowy.
- Prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów i wykonawcami robót i usług na rzecz nieruchomości.
- Prowadzenie uproszczonej księgowości.
- Przygotowywanie rozliczeń właścicieli, najemców, mieszańców (rozliczenia roczne itp.).
- Kontrolowanie terminowości wpłat, a w przypadku opóźnień naliczanie ustawowych bądź umownych odsetek za zwłokę.
- Prowadzenie indywidualnych rozliczeń właścicieli z urzędami skarbowymi (VAT, PIT, CIT).
- Pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych, funduszy remontowych i innych związanych z utrzymaniem nieruchomości.
- Pobieranie i windykacja dochodów z pożytków.
- Windykacja należności z tytułu opłat eksploatacyjnych przedsądowa, sądowa, egzekucyjna i komornicza.
- Sporządzanie planów finansowych i sprawozdań i ich realizacja.
Obsługa techniczna
- Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego i dozoru technicznego.
- Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie.
- Negocjowanie i zawieranie umów na prace remontowe, konserwacyjne, serwisowe, usuwanie awarii i ich skutków.
- Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków
- Zapewnienie przez całą dobę obsługi konserwacyjnej budynku oraz pogotowia technicznego w zakresie instalacji elektrycznych, wodno- kanalizacyjnych, gazowych oraz centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody.
- Przygotowywanie planów remontowych.
- Wyszukiwanie wykonawców robót budowalnych, zbieranie ofert, udział w prowadzeniu przez Zarząd wspólnoty negocjacji, przygotowywanie umów i inne.
- Nadzór nad realizacją prac, niewymagających odrębnych uprawnień, firm wykonujących remonty modernizacje oraz udział w dokonywaniu ich odbioru przez Zarząd wspólnoty mieszkaniowej i właścicieli.